Blogger Tricks

6 Aralık 2016 Salı

Elmalı kurabiyelerim

 Yüce Mevlamın rahmeti ve selamı hepinizin ve hepimizin üzerine olsun sevgili dostlar.Bugün biraz günlük koşuşturmalara ara vermek istedim ve birazda mutfakta ekstra zaman harcamak istedim.Eşim çok sever bu kurabiye çeşidini. Birazcık eşimi şımartmak istedim. Ee ara sıra şımartılmak ister insan dimi ya.Neyse şimdi asıl meseleye gelelim.Bu kurabiyenin tarifini siz blogger dostlarımla paylaşmak istedim.Çok güzel oluyor çünkü.Ağızda dağılıveriyor.
Malzemeler:1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
3 yemek kaşığı mısır nişastası
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu ve aldığı kadar un.
İç malzemesi:
3 adet büyük boy kırmızı elma
3 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
Yarım su bardağı dövülmüş ceviz içi ve ya fındık içi.
Üstü için pudra şekeri
 Yapılışı:Öncelikle elmalar yıkanıp soyulur ,rendelenir.Pişireceğimiz kaba alınır.Üzerine şeker ve tarçın konularak ocakta pişirilir.Elmaları fazla pişirmeye gerek yoktur.Suyunun çekilmesi yeterlidir.Ocaktan alınır ve üzerine ceviz içi ilave edilip karıştırılır .Soğumaya bırakılır.

 Hamur için önce yumurta ,sıvı yağ,yumuşamış margarin,pudra şekeri,nişasta,vanilya ve kabartma tozu ilave ederek elde iyice karıştırılır.En son unu dikkatli bir şekilde ilave ederek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.Hamur 10 dakika dinlendirilir.
Hamurdan yumruk büyüklüğünde parçalar kopartılıp yuvarlak bir şekilde merdane yardımı ile açılır.Fazla ince açmayınız.Açtığımız bu hamuru şekilde görüldüğü üzere kesilir ve iç malzemesi koyularak rulo halinde sarılır.
 Ben farklı şekilde de yapmak istedim.Bu şekli limon sıkacağının ters tarafına sitreç film kaplayarak içine hamur parçası koyuyoruz.Parmağımızla içini incelterek oyuyoruz .Elmalı harçtan koyuyoruz ve kapatıyoruz..Ters çevirip hafif bir şekilde sitreç filmi çekerek şekli bozulmadan çıkarıyoruz.

 Hazırladığımız kurabiyeleri önceden ısıttığımız fırında 175 derecede hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz.
 Fırından çıkardığımız kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpiyoruz.Soğuduğu zaman servise hazırdır.Afiyet olsun.Paylaşacağınız dostlarınız veya komşularınız varsa lezzet bir kat daha artar.Benden bu kadar sevgili dostlar.Hepinizi ALLAH a emanet ediyorum.Hayırlı akşamlarınız olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder